Συμμετοχή της Γενικής Γραμματέως Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, κας Όλγας Καφετζοπούλου, στο δεύτερο Ετήσιο Συνέδριο Επαγγελματικής Κατάρτισης του ΕΛΣΕΚΕΚ

1 ELSEKEK

Η Γενική Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα Όλγα Καφετζοπούλου, συμμετείχε στο 2ο Ετήσιο Συνέδριο Επαγγελματικής Κατάρτισης που διοργάνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΛΣΕΚΕΚ), στις 20 και 21 Νοεμβρίου 2025, στην Αθήνα.

Το συνέδριο, με θέμα «Επαγγελματική κατάρτιση: Κλειδί για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων», αποτέλεσε χώρο ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ θεσμικών φορέων, επιχειρήσεων και παρόχων κατάρτισης, σχετικά με τις ανάγκες και τις προκλήσεις που θέτει ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην αγορά εργασίας.

Η Γενική Γραμματέας συμμετείχε στο πρώτο πάνελ της πρώτης ημέρας, μαζί με αξιόλογους συνομιλητές, με αντικείμενο «Ανθρώπινο δυναμικό και ψηφιακές δεξιότητες – Ο ρόλος των επιχειρήσεων στην κατάρτιση των εργαζομένων», παρουσιάζοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό και τις προτεραιότητες της πολιτείας στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Κατά την τοποθέτησή της, η κα Καφετζοπούλου υπογράμμισε ότι: «Η Εθνική Στρατηγική για την ΕΕΚ και τη Δια Βίου Μάθηση είναι ο βασικός πυλώνας της στρατηγικής γνώσεων και δεξιοτήτων της χώρας — γιατί εδώ οικοδομούμε όχι μόνο δεξιότητες, αλλά και προσόντα με πραγματική αξία στην αγορά εργασίας. Αποτελεί κείμενο-εργαλείο που συντάχθηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο για την ΕΕΚ στο οποίο συμμετέχουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη από τα συναρμόδια Υπουργεία, τους κοινωνικούς εταίρους, την ΕΣΑμεΑ, τα Επιμελητήρια, την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση.»

Στη συνέχεια επεσήμανε τη σημασία της συνέχειας στη μάθηση: «Κι εδώ είναι κρίσιμη η σύνδεση της αρχικής με τη συνεχιζόμενη κατάρτιση. Πρέπει να υπάρχει συνέχεια, αναβάθμιση, επανακατάρτιση. Ο εργαζόμενος του σήμερα χρειάζεται ένα σύστημα που του επιτρέπει έχοντας ως βάση τα προσόντα από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα να ανανεώνει τις γνώσεις και να εξελίσσει τις δεξιότητές του σε όλη τη διάρκεια του επαγγελματικού του βίου μέσω των πυλώνων της Διά Βίου Μάθησης, την οποία υπηρετούν και τα μέλη του ΕΛΣΕΚΕΚ.»

Παρουσιάζοντας τους άξονες πολιτικής, πρόσθεσε: «Γι’ αυτό επενδύουμε:
• στην ποιότητα από την καταγραφή των πραγματικών αναγκών και τη δημιουργία ειδικοτήτων, τα επαγγελματικά περιγράμματα, τους σύγχρονους οδηγούς κατάρτισης, την παροχή κατάρτισης, την πιστοποίηση των αποφοίτων, την παρακολούθηση της απορρόφησης και την επανατροφοδότηση του υποσυστήματος της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης

  • σε σύγχρονες ειδικότητες που αντανακλούν τις νέες ανάγκες της οικονομίας,
  • σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες,
  • αλλά και σε ήπιες δεξιότητες — συνεργασία, επικοινωνία, επίλυση προβλημάτων — που πλέον είναι εξίσου κρίσιμες.»

Η κα Καφετζοπούλου αναφέρθηκε εκτενώς στον ρόλο των επιχειρήσεων ως εταίρων στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της αξιοποίησης της μάθησης στο χώρο εργασίας είτε μέσω της πρακτικής άσκησης είτε μέσω της μαθητείας.

Αναφερόμενη στη σύγχρονη απαίτηση για σύνθεση δεξιοτήτων, τόνισε ότι η αγορά εργασίας θέλει ανθρώπους που συνδυάζουν τεχνολογικές δεξιότητες με ήπιες δεξιότητες.

Τέλος, υπογράμμισε τη δέσμευση της πολιτείας προς όλους τους πολίτες για ποιότητα, συνεργασία, δικτύωση, εξωστρέφεια για όλους, καθώς η εκπαίδευση δεν είναι προνόμιο, είναι δικαίωμα.

2 ELSEKEK

 

3 ELSEKE